Hurá do plavek jaro 2018

16.03.2012

Brzy přijde čas odložit tlusté vrstvy oblečení. Komupak asi tak pomáhají maskovat nějaké ty faldíky?

Poradíme vám, jak se do léta zbavit přebytečných kil a hlavně cítit se fit a vypadat dobře.
Zapomeňte však na dietní rychlovky, zdravé hubnutí by mělo probíhat pomalu a v psychické pohodě.

Právě teď je ideální doba pro zahájení nejen hubnutí, ale i pro jarní úklid v našem organismu.
Jak tedy zbavit tělo odpadů, které jsme během zimy nasbírali?

  • Pokud málo pijete - zvyšte pitný režim – zapomeňte na různé ochucené minerální vody a jiné nápoje, pijte hlavně čistou neperlivou vodu nebo bylinkové čaje v dostatečném množství – alespoň 2,5 l tekutin denně.
  • Hýbejte se, alespoň 2–3× týdně – pokud to počasí jen trochu dovolí, jděte na procházku na čerstvý vzduch, objevte sport, který vám bude vyhovovat, místo výtahu jděte po schodech...  Z hluboka dýchejte.  Pohybem povzbudíte tak nejen metabolismus, ale i lymfatický systém a kila půjdou lépe dolů.
  • Neopomíjejte objem vlákniny (nejlépe vázané) ve stravě . Zajistěte si, aby byla ve vašem jídelníčku zelenina, ovoce, celozrnné výrobky, rýže, quinoa, pohanka, ovesné otruby a případně použijte i kvalitní potravinové doplňky.
  • Jezte pravidelně – nezapomínejte na žádné z hlavních jídel, podle potřeby zařazujte svačinky. Během hubnutí byste rozhodně neměli hladovět!
  • Dostatek bílkovin – součástí každého jídla by měly být potraviny s vyšším obsahem bílkovin, které oproti sacharidům a tukům mají velkou sytící schopnost a jsou proto vhodné během hubnutí, zároveň je na jejich zpracování potřeba více energie. Pokud tělu během hubnutí nedodáte dostatek bílkovin, nebude hubnutí zdravé. Na 1 kg svalové hmoty se doporučuje 1g kvalitních bílkovin. (u běžných lidí, u sportovců, při hubnutí a ososb s vyšší fyzickou zátěží je to i více) Vhodnými zdroji jsou např. kvalitní maso a ryby, nepřesolené sýry (např lučina, mozarela), náhražky masa typu tofu, tempeh a dále u nás často opomíjené luštěniny. Mezi lehčeji stravitelné patří červená čočka, mungo, či cizrna. V naší sekci s recepty můžete najít nějaká zajímavá doporučení s jejich užitím.
  • Omezte příjem sacharidů s vysokým glykemickým indexem (GI) – zapomeňte na bílý cukr, sladkosti, bílé pečivo a těstoviny které nejsou celozrnné. Po potravinách s vysokým GI je brzy hlad a chutě na sladké, proto nejsou během hubnutí vůbec vhodné.
  • Zařaďte tak zvané komplexní sacharidy z celozrnných obylovin.
  • Hubnoucí program je vhodné doplnit zásaditými koupelemi a minerálními doplňky. - v čemž Vám mohou pomoci produkty z našeho e-shopu.

A hlavně vydržte, pokud občas polevíte netrýzněte se výčitkami svědomí a sebemrskáním. Prostě se oklepte, uvědomte si proč hubnete a jaký budete mít ze svého nevě vyformovaného těla pocit a další jídlo si dejte takové, abyste se opět kousíček přiblížili ke svému cíli.

Neříkáme, že změna stravovacích návyků a životního stylu je jednoduchá, ale možná určitě je.

Pokud je hubnutí Vaše osobní téma a zajímala by Vás naše podpora napište e-mail, ve kterém popíšete svoji situaci na club-vital@seznam.cz, třeba Vám navrhneme zajímavou podporu.

  Název
Popis
18 kB